Een grote warme glimlach
“Tijdens de informatieavond hadden wij als ouders direct een heel goed gevoel bij de Bolderik. Er hangt een prettige sfeer en de juffen en meesters vertellen kundig en vol passie over het onderwijs dat ze bieden.
Onze zoon Lucas zit sinds 2018 op de Bolderik. Als ouders vonden we het destijds best een grote stap dat onze kleine man ál naar school gaat. Voor Lucas was die stap niet groot, hij vindt het in één woord GEWELDIG en is super trots op ‘zijn school’! Hij gaat met een grote glimlach naar school en als we hem ophalen komt hij weer met een grote glimlach uit school.
Op de Bolderik wordt het onderwijs op een leuke en uitdagende manier aangeboden en er is veel aandacht voor de sociale en emotionele ontwikkeling. We vinden het mooi om te zien dat er uitgegaan wordt van ieders kwaliteiten. Maar er is zeker ook oog voor ontwikkelpunten. Kortom; de Bolderik is een warme, fijne en leuke school!”
Patrick, Anja en Lucas (groep 4-5) van den Akker
De Bolderik dat zijn wij!
"Al ruim 8 jaar zeggen wij trots dat wij hebben gekozen voor De Bolderik. Vanaf het eerste moment voelt het vertrouwd en veilig, de manier van lesgeven past bij ons en bij onze dochters. We hebben altijd erg fijn contact met de leerkrachten; zij kijken en luisteren naar de leerling, maar hebben ook tijd voor ons als ouder. Ook hebben we fijn contact met andere ouders, velen zetten zich in voor de school.
Dit is typisch De Bolderik:
Joost van Liempt, Toinja van Daal, Tessa (middelbaar onderwijs) en Nora (groep 6)
Een schot in de roos!
In onze oriëntatie naar een basisschool voor onze oudste dochter Bobbie, was het bij De Bolderik direct een schot in de roos. Die roos werd geraakt door de heldere onderwijsvisie die werd verteld en de signalen tijdens de kennismaking die ons ervan overtuigd hebben dat het meer is dan een mooi statement. Het team brengt deze visie ook in de dagelijkse praktijk tot uiting.
We zijn hier sindsdien niet in teleurgesteld en ons warme gevoel bij de Bolderik is alleen maar bekrachtigd. Het is een school die past bij ons en zeker ook bij Bobbie. Ze gaat met een grote glimlach naar school en verteld met veel enthousiasme over de dag als ze thuis komt. Het onderwijs wordt op een uitdagende, afwisselende en vernieuwende manier aangeboden met oog voor het kind en de individuele behoeften en talenten. Er is ook veel aandacht voor sociale en emotionele ontwikkeling en het ontdekken van de wereld om hen heen.
De kleinschaligheid van de school maakt dat er een sterke sociale verbinding is tussen het onderwijsteam, de kinderen en de ouders en dit wordt ook gestimuleerd via bijvoorbeeld buitenschoolse activiteiten. Het onderwijsteam staat actief open voor de mening van ons als ouders om hiermee hun beleid en aanpak verder neer te zetten, en ook de mening van Bobbie als kind telt mee. Dit maakt het een school is waar wij ervaren dat we samen staan voor het realiseren van de beste leeromgeving voor ons kind.
Visie, geborgenheid, ontwikkeling, ‘gezien’ worden, respect en plezier zijn kernwoorden die voor ons De Bolderik in zijn volle omvang kenmerken.
Bram Hartjes, Suzanne van der Steijn, Bobbie (groep 2) en Lucy (KDV Kindertuin, locatie Bolderik)
Dagelijks vrolijk en vol enthousiasme naar school!
Tijdens het kennismakingsgesprek bij De Bolderik zagen we direct een “klik” tussen de school en onze oudste zoon Daan. Ook sprak ons het verhaal en de werkwijze van De Bolderik aan dus de keuze was voor ons geen lastige. Daan is in 2023 gestart in groep 1/2 bij de juffen Karlien, Annick en Maartje. Aan het begin van zijn schoolcarrière was het best even spannend maar de lieve juffen zijn allemaal even zorgzaam en stellen de kleuters goed op hun gemak. Inmiddels is ook onze jongste zoon Rick gestart op school en lopen de twee dagelijks vrolijk en vol enthousiasme het schoolplein op, weer zin in een nieuwe dag bij groep 1/2.
Op school leren de kinderen een vaste basisstructuur aan, dat hen een fijne houvast geeft. Ook wordt iedere dag gevraagd aan de kleuters hoe ze zich voelen, door middel van de “kleurenmonsters”. In de kring wordt de dag opgestart en nu de groep 1/2 klas wat ruimer is, zijn er zelfs twee kringen zodat de aandacht goed verdeeld kan worden. Bij de kleuters zijn er dit schooljaar dus iedere dag minstens twee juffen en soms nog een stagiaire aanwezig dus dat is een luxe.
Op de Bolderik wordt gewerkt met kernconcepten, wat ons erg aanspreekt. Er zijn ook altijd weer originele uitstapjes of praktijklesjes tijdens het kernconcept, wat de kinderen erg enthousiasmeert en wat heel leerzaam is. Onder andere door de weekopening leren de kinderen op jonge leeftijd ook al voor een groep te staan en met deze spanning om te gaan.
Verder wordt er natuurlijk goed naar de ontwikkeling van het individuele kind gekeken, dit wordt periodiek gemonitord en besproken met de ouders en de kinderen.
Wij zijn heel blij dat we voor De Bolderik gekozen hebben!
Thomas, Robin, Daan (groep 2) en Rick (groep 1)
Er wordt goed gekeken naar wat je kind nodig heeft
“Wij zijn heel blij dat we voor de Bolderik hebben gekozen. Echt een school die bij onze kinderen en bij ons past. Onze beide kinderen gaan elke dag weer met heel veel plezier naar school toe.
Het onderwijs is prima, maar wat ons vooral aanspreekt is dat er op de Bolderik goed naar je kind wordt gekeken en naar wat je kind nodig heeft. De kinderen leren hier niet alleen rekenen, schrijven en lezen, maar door de aandacht voor het individuele kind ontwikkelen ze zich ook als persoon, leren wat hun mogelijkheden zijn en krijgen hierdoor zelfvertrouwen.
De sfeer is gemoedelijk en het contact met de leerkrachten is heel plezierig en laagdrempelig. Ook bij het wegbrengen of ophalen van je kind kun je de leerkracht even aanschieten om iets te bespreken. Ouders worden op een prettige manier betrokken bij de school. Via ouderbrieven worden de ouders op de hoogte gebracht van het thema wat in de komende periode aan bod komt waardoor je hier thuis ook op in kan spelen. Maar ook is er voldoende ruimte om je op school nuttig te maken als hulpouder bij diverse activiteiten, zoals lid van de ouderraad, hulp als leesouder of door mee te gaan naar de diverse uitstapjes. De school is klein waardoor de kinderen elkaar al gauw allemaal kennen. Dat zorgt voor een veilige omgeving.”
Joost Luyendijk, Paula Koenders, Bram (groep 7-8) en Floor (groep 6)
Welbevinden en betrokkenheid
"Op de Bolderik vinden wij de ideale mix van de ideeën die we zelf over leren en leven hebben. Het belangrijkste is voor ons het welbevinden en betrokkenheid.
In Heeswijk-Dinther zijn we verwend met drie goede scholen. Op iedere school leren ze rekenen en taal. De scholen worden getoetst op hun kwaliteit dus wat dat betreft is het overal goed hier. Wat de Bolderik voor ons de beste keuze maakt is de lesmethodiek en het extra aanbod voor ieder kind.
In deze 'snelle' tijd met enorme technologische ontwikkelingen en vernieuwingen vinden wij het fijn dat onze kinderen leren om weerbaar te zijn, flexibel leren omgaan met veranderingen, dat ze leren zorgdragen voor zichzelf en anderen, en dat ze vertrouwen op wie ze zijn.
Op de Bolderik vinden wij de ideale mix van dat alles. Onze kinderen vinden daar rust, uitdaging, respect, gezelligheid, openheid en jawel ook kneuterigheid. Want op het einde van de dag is het fijn wanneer ze vol vertrouwen met een glimlach weer thuiskomen."
Wim van Hemmen, Nadja van Driel, Noor (groep 6) en Hein (groep 4-5)